Haii ! Lets Follow Me . Back To Dashboard? Thanks for coming here :)
Vacay In Malaysia
WELCOME TO VACAY IN MALAYSIA BLOG ! LETS TRAVEL WITH ME :)

18 February 2014

Pantai Teluk Kemang , Port Dickson :)

Haii blogger ! Kali ni nurin berkesempatan nak update satu lagi tempat best yang ada kat Malaysia ni . Mungkin ramai yang dah tahu tempat ni . Lagipun tempat ni ada kat Negeri Sembilan dan macam biasa , sebelah negeri je laa bagi nurin . Kali ni nurin nak share dengan korang pasal Port Dickson . Rasanya ramai dah tahu tempat ni memang terkenal dengan pantai sebab dekat sini je memang banyak pantai yang korang boleh pergi . Yang best nya , pantai-pantai tu tak jauh . So , dalam sehari korang boleh pergi banyak mana pantai yang korang nak !

Tapi entry kali ni nurin takkan sebut semua pantai yang ada kat sana . Cuma pantai yang nurin pernah pergi dan selalu pergi je . Pantai yang tentunya pantai paling famous kat sana Pantai Teluk Kemang . Pantai ni kalau waktu hujung minggu atau petang-petang hari biasa memang ramai orang . Ramai tahap yang korang pun susah nak bayangkan sebab rasa sesak kalau nak mandi-manda . Tapi nasib baik laa pantai ni luas . Selesa laa jugak waktu nurin datang nak mandi-manda dengan keluarga hari tu :)
Kat sini dah ada banyak kemudahan . Contohnya ada canopy dan kerusi malas untuk disewa . Disebabkan nak selesa , kitorang sewa canopy dan kerusi malas tu dengan harga RM40 dan korang boleh duduk lama mana korang nak . Tempat letak kereta pun banyak dan makin tersusun . Dan paling penting , tandas dan bilik mandi pun banyak dan selesa sebab bersih . Kat sepanjang pantai pun meriah dengan gerai-gerai . So kalau korang lapar memang banyak sangat pilihan makanan kat sana . Sediakan duit secukupnya je laa .


Bukan setakat tu je , kat pantai ni jugak ada macam-macam permainan yang memang best . Ada Banana Boat dan Jet Ski . Harga tak terlalu mahal sebab kalau korang pandai boleh laa tawar menawar dengan pakcik yang jaga tu . Disebabkan bajet tak banyak , nurin dengan adik-adik pilih nak naik banana boat sebab boleh naik beramai-ramai . Ada banyak pilihan kalau korang naik benda ni sebab korang boleh pilih nak jalan jauh atau dekat dan bayaran pun berbeza . Rasanya part paling best naik benda ni bila korang jatuh terbalik . Perghhh ! 



Lastly , dekat dengan pantai ni pun ada dataran . Kat dataran ni ada jugak gerai-gerai kecil yang jual baju , makanan dan macam-macam cenderamata . Kalau yang datang dari jauh nak beli apa-apa untuk kenangan , boleh laa carik kat sini . Bukan tu je , kat sini pun ada permainan jugak . Yang pertama , sewa kereta mainan untuk kanak-kanak . Adik nurin memang minat dan sesuai sangat laa bawak kat sini . Bukat setakat tu je , ada jugak Extreme Driftcycle untuk kanak-kanak dan orang dewasa . Tempat ni memang menarik dan sesuai sangat kalau datang nak beriadah .


p/s : kalau nak banyak lagi tempat menarik , korang klik {SINI} atau {SINI} . Memang banyak lagi tempat menarik kat Port Dickson yang korang kena pergi !

2 cute comment:

Fara Lumière said...

best kan g teluk kemang.... memang ramai orang... tp tmpt panas sikit la...

Unknown said...

yurp ! sangat ramai . panas laa jugak tapi nasib baik tempatnya selesa :)

 
This Template Was Made & Design With Love By Me. All Right Reserved To Me.