Haii ! Lets Follow Me . Back To Dashboard? Thanks for coming here :)
Vacay In Malaysia
WELCOME TO VACAY IN MALAYSIA BLOG ! LETS TRAVEL WITH ME :)

10 February 2014

Bukit Gambang Waterpark , Pahang

Yeayhh ! Dalam kesibukan dengan assignment , tetap jugak luangkan masa untuk update blog travel ni . And kali ni nurin nak share dengan korang tempat yang memang best and debommm kat Malaysia ni . Apa lagi kalau bukan Bukit Gambang Waterpark ! Tempat ni terletak kat negeri Pahang , dan jauh jugak laa kalau dari Melaka ni . Sebenarnya , ada 3 pilihan kalau korang nak bercuti kat sini .
  • Bukit Gambang Safari Park
  • Bukit Gambang Extreme Park
  • Bukit Gambang Waterpark
Disebabkan nurin pergi sekeluarga dan nak mandi-manda kat sana , so kitorang decide nak pergi Bukit Gambang Waterpark . Disebabkan jauh dan taknak penat bila kat sana , kitorang gerak malam and sewa resthouse kat Bandar Muazzam Shah disebabkan homestay kat area Kuantan semuanya penuh . Actually , dari Bandar Muazzam ke Bukit Gambang tak jauh mana , lebih kurang sejam perjalanan :)



Tempat ni kalau korang pergi waktu cuti sekolah , memang terpaksa laa beratur panjang semata nak beli tiket . Hampir sejam jugak laa kitorang ni beratur nak beli tiket . Bayaran masuk untuk orang dewasa RM23.90 dan kanak-kanak RM16.90 . Tapi kalau ada kanak-kanak yang bawah 90cm , boleh laa masuk free . Memang takkan dikenakan bayaran . Macam biasa , semua bayaran atau benda yang korang nak beli kat dalam waterpark tu gunakan e-value . Korang kena topup dulu e-value baru boleh guna :)



Kat sini jugak ada disediakan kemudahan korang untuk berehat . Ada banyak pondok-pondok kecil yang boleh korang sewa . Pondok ni dinamakan Cabana . Ada banyak jenis cabana dan harga untuk sewa cabana ni pun berbeza-beza . Kalau korang datang nak berehat dan ada yang tak nak mandi , sesuai laa sewa cabana ni . Dan kat sini jugak korang kena sewa tube sendiri and ada banyak jenis tube . Korang kena laa angkut tube korang sendiri kalau nak main dekat mana-mana slide . Memang best !



Gambang Waterpark ni ada banyak kawasan dan ada nama-nama tersendiri . Ada Coco Beach , Penguin Island dan The Top Hill Side. Coco Beach ni kawasan paling terbuka dan ramai orang sebab dari kanak-kanak sampai ke dewasa boleh mandi kat sini . Bila dengar bunyi siren je , semua cepat-cepat naik atas pelampung sebab ada ombak dan air akan bergelora lepas tu . Dan kolam ni macam pantai sebab dari air cetek sampai laa air dalam .



Penguin Island pulak ada banyak kolam dan sesuai untuk kanak-kanak sebab air tak berapa dalam dan banyak permainan kanak-kanak .


The Top Hill Side pulak tempat kalau korang nak main macam-macam jenis gelongsor . Ada Canopy Slide , Galaxy Slide ,Crystal Slide , Family Raft Ride dan permainan yang paling mencabar Six Lane Racer Slide sebab korang akan turun slide tu macam 'Superman" !



Satu lagi tempat menarik kat dalam Gambang Waterpark ni adalah Glacier River . Dalam sungai buatan ni , korang cuma perlu duduk diam-diam atas tube dan ikut arus air . Kat Glacier River ni korang akan lalu terowong Journey Of Ice yang konon-kononnya ada snowflakes yang akan turun dari atas terowong. Ni sememangnya tempat paling relax dan santai . Jangan risau kalau tube korang terbalik sebab air sungai buatan ni tak laa dalam mana pun .




So kalau korang yang teringin nak mandi-manda , boleh laa cuba pergi Bukit Gambang Waterpark ni . Memang best dan berbaloi ! Tempat luas , pemandangan cantik dan aktiviti kat sana pun banyak . Try laa :)

3 cute comment:

Unknown said...

Wah !! Macam best je. Nak pegi jugak lah. :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

aimy follow sini :)
cam best jer . .hihihi . .

jom join GA nak ?
http://www.aimyrazali.blogspot.com/2014/02/1-topup-giveaway-contest.html

 
This Template Was Made & Design With Love By Me. All Right Reserved To Me.